Παράθεση:
Originally posted by orfeas123
Κατά την δεκαετία του 70, στην χώρα μας υπήρχαν 80 γκρουπ ποπ, και ροκ μουσικής.
Τα συγκροτήματα αυτά, άφησαν τραγούδια, τα οποία τα ακούμε ακόμα και σήμερα από τα διάφορα μουσικά σχήματα!
Ένα από τα συγκροτήματα εκείνης της δεκαετίας, ήταν και οι «ΝΟΣΤΡΑΔΑΜΟΣ», συγκρότημα που το αποτελούσαν οι: Ιπποκράτης (Τσάρλι) Εξαρχοπουλος – κιθάρα, φωνή, Δέσποινα Γλέζου – κιθάρα, φωνή, Στέλιος Φωτιάδης – μπάσο, φωνή, και Chris King – φωνή.
Ας γνωρίσουμε όμως λίγο καλύτερα το συγκρότημα «ΝΟΣΤΡΑΔΑΜΟΣ».
Η ιδέα της δημιουργίας του ξεκίνησε από τον Στέλιο Φωτιάδη, ο οποίος είχε πριν μια πολύ καλή πορεία σε ένα «επεισοδιακό» γκρουπ, τους Fratelli, καθώς και στους Atomics, ενώ η Γλέζου είχε χαρακτηριστεί εκείνη την εποχή ως η πλέον ροκ γυναικεία φυσιογνωμία.
Το συγκρότημα ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές, και τον Σεπτέμβρη του 72, τους βρίσκουμε να συμμετέχουν στο Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης με το τραγούδι «Δώσ’ μου το χέρι σου», κερδίζοντας το δεύτερο βραβείο, και την καθολική αποδοχή του κόσμου.
Έτσι, την ίδια χρονιά ηχογραφούν και το άλμπουμ «ΝΟΣΤΡΑΔΑΜΟΣ» που σας προτείνουμε, το οποίο σημείωσε εντυπωσιακές πωλήσεις αλλά και ένας ικανός αριθμός από επταιντσα, με κομμάτια τα οποία τα διέκρινε η «ηλεκτρική μπαλάντα», αλλά και τα υπέροχα φωνητικά.
Όλα πήγαιναν καλά για το γκρουπ, η πορεία του ήταν διαρκώς ανοδική, οι συναυλίες ανά το Πανελλήνιο δεκάδες, αλλά όλα τα όμορφα κάποια στιγμή τελειώνουν.
Ένα «ροζ» σκάνδαλο ανάμεσα στον τραγουδιστή Τσάρλι, τον μάνατζερ του γκρουπ Κώστα Καλαφάτη, και μιας ανήλικης θαυμάστριας τους που συνέβη στην Καβάλα, αποδεικνύεται καταστροφικό για το μέλλον του γκρουπ.
Το γεγονός έγινε πρωτοσέλιδο στον τύπο, και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί δέχτηκαν εντολή να πάψουν να μεταδίδουν πλέον τα τραγούδια τους.
Σε μια ύστατη προσπάθεια να αποκαταστήσουν τη φήμη τους στη συνέχεια, έφυγαν από το σχήμα ο Τσάρλι μαζί με την King που αναχώρησε για το Λονδίνο μαζί με τον ντραμερ των Idols Βασίλη Κωνσταντινιδη.
Τις θέσεις τους πήραν ο Μιχάλης Λαμπρόπουλος των Harlems και η Ρένα Παγκρατη.
Δυστυχώς όμως, το οριστικό «φινάλε» για το γκρουπ έρχεται το 74 από το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης, όπου το τραγούδι του συγκροτήματος με τίτλο «Και Πρέπει», αντιμετωπίζει την παγερή αδιαφορία του κοινού!
Ο εξαρχοπουλος, έχοντας αποχωρήσει από το γκρουπ, επιχειρεί μια «σόλο καριέρα», με απογοητευτικά αποτελέσματα.
Η Γλέζου μετακόμισε αργότερα στο Λονδίνο, και ασχολήθηκε με την ζωγραφική.
Η Ρένα Παγκρατη, προσχώρησε στο χώρο του θεάτρου.
Ο Λαμπρόπουλος επιχείρησε μια προσωπική πορεία χωρίς κάποια αξιόλογη εξέλιξη.
Ο Στέλιος Φωτιάδης συνέχισε την διαδρομή του σαν μουσικός, και το 1976, με την βοήθεια των Μπονατσου, Ψαριανου, και Γλέζου, κυκλοφόρησε μια πολύ καλή δισκογραφική δουλειά με τίτλο «ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΜΕΡΑ».
Τον Στέλιο Φωτιάδη τον βρίσκουμε στις επόμενες δεκαετίες σαν συνθέτη, και κατόπιν σαν ιδιοκτήτη δισκογραφικής εταιρίας την οποία ίδρυσε με την γυναίκα του, την γνωστή τραγουδίστρια Γλυκερία!
Οι ΝΟΣΤΡΑΔΑΜΟΣ, έχουν στο ενεργητικό τους έξι σαρανταπενταρια δισκάκια, και ένα LP.
Παράθεση:
Originally posted by orfeas123
APHRODITE'S CHILD
Να γνωρισουμε μερικους ακομα, καποια ατομα που και αυτα με την σειρα τους σημαδεψαν μια εποχη! Να γνωρισουμε λοιπον τους
ΝΤΕΜΗ ΡΟΥΣΣΟ (τραγούδι), ΒΑΓΓΕΛΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (όργανο), ΑΡΓΥΡΗ ΚΟΥΛΟΥΡΗ (κιθάρα), και ΛΟΥΚΑ ΣΙΔΕΡΑ (ντραμς)!
Όπως λεμε δηλαδή, APHRODITE’S CHILD !
Ένα γκρουπ των 60’, το οποίο γνώρισε τεράστια επιτυχία, και μάλιστα όχι μόνο στην χώρα μας, αλλά άνοιξε το δρόμο προς την Ευρώπη ακόμα και για τα άλλα γκρουπ.
Το γκρουπ δημιουργήθηκε από τον Βαγγέλη Παπαθανασιου, ένα χρόνο μετά την διάλυση ενός άλλου ιστορικού γκρουπ, τους Forminx, όταν ο Βαγγέλης σχεδίαζε ήδη την έξοδο του στην Αγγλία.
Κάπου στα μέσα του 67 λοιπόν, ο Βαγγέλης αφού στρατολόγησε τον Ντεμη Ρούσσο ο οποίος είχε εντυπωσιάσει τους πάντες με την φωνή του τόσο στις συναυλίες, όσο και στην δισκογραφία με τους We Five, τον πολύ καλό κιθαρίστα Αργύρη Κουλούρη, και τον παλιό συμμαθητή του Λουκά Σιδερά, ξεκινούν με την προσωρινή ονομασία Papathanasiou Set τις εμφανίσεις τους στο κλαμπ του Χιλτον!
Ταυτόχρονα, μετά την ηχογράφηση ενός σπάνιου επταιντσου του «The Clock», γράφουν και ένα ντεμο το οποίο το έστειλαν σε μεγάλη Βρετανική εταιρία για ακρόαση.
Λίγο αργότερα η εταιρία τους καλεί στο Λονδίνο, αλλά όταν τον Μάιο του 68 ετοιμάζονται για το ταξίδι, είχαν μειωθεί σε «τρίο»!
Ο Κουλουρης είχε παει να υπηρετήσει την θητεία του.
Με την άφιξη τους στο Παρίσι, τον ενδιάμεσο σταθμό, καθηλώθηκαν εκεί για εβδομάδες από τις γενικές απεργίες, και τα σοβαρά γεγονότα τα οποία διαδραματίζονταν εκείνη την εποχή στην Γαλλία, κάτι που έγινε και η αιτία να γράψουν τον πρώτο τους δίσκο σε studio της «πόλης του φωτός».
Μια υπέροχη μελωδία, και εξίσου υπέροχα φωνητικά στο «Rain And Tears», είχαν σαν αποτέλεσμα το γκρουπ να κερδίσει τον κορυφαίο dee jay του Ράδιο Λουξεμβούργο, Ροσκο, ο οποίος προώθησε σημαντικά από τις εκπομπές του το γκρουπ, με αποτέλεσμα το προαναφερόμενο τραγούδι, να εκτοξευθεί σε χρόνο ρεκόρ στις πρώτες θέσεις των chart σχεδόν όλης της Ευρώπης.
Αυτή η επιτυχία, όπως ήταν φυσικό, έγινε η αιτία να ματαιωθούν τα σχέδια για την Αγγλία, και το γκρουπ να μείνει και να «δημιουργήσει» στην Γαλλία μια σειρά από μουσικά «διαμάντια», τα οποία κατέκτησαν το Ευρωπαϊκό κοινό!
Στην χώρα μας όμως, η προβολή του γκρουπ έγινε με το «σταγονόμετρο».
Κατά την διετία 69 – 70, το γκρουπ κατά τα διάφορα δημοψηφίσματα που διοργάνωσε το μεγαλύτερης κυκλοφορίας γαλλικό μουσικό έντυπο «Salut Les Copains», αναφερόταν σαν δεύτερο καλύτερο μετά τους Beatles, ξεπερνώντας τεράστια ονόματα όπως τους Rolling Stones, Dylan, Presley, και άλλους!
Με την είσοδο της επόμενης δεκαετίας, το γκρουπ επιστρέφει στο στούντιο για να υλοποιήσει μια φιλόδοξη έμπνευση του Βαγγέλη Παπαθανασιου!
Η θεματολογία του διπλού LP «666», βασίστηκε στο όραμα της Αποκάλυψης του Ιωάννου, και μέσα σ’ αυτό συνδυάσθηκε μια τέλεια ένωση ανάμεσα σε δημοτικό –βυζαντινά στοιχεία με τις προοδευτικές φόρμες του ροκ και της ψυχεδελειας.
Δυστυχώς, το LP αυτό, ήταν και η αιτία της «διάσπασης» του γκρουπ.
Ο Βαγγέλης διαφώνησε με τον Ντεμη Ρούσσο για την μελλοντική πορεία τους, αποχώρησε από το σχήμα, και ακολούθησε μια προσωπική διαδρομή.
Το γκρουπ διαλύθηκε οριστικά στα τέλη του 71!
Παράθεση:
Originally posted by orfeas123
Σύνθημα;
Επιθυμία;
Ένα τραγούδι που «έμεινε», και τραγουδιέται ακόμα και σήμερα από μικρούς και μεγάλους!
Ένα «ιστορικό» συγκρότημα του 70, όχι ιδιαίτερα «μελωδικό», αλλά «πρωτοπόρο» στον στίχο ήταν και οι POLL!
Σταύρος Λογαριδης (κιθάρα, φωνή), Κώστας Τουρνας (κιθάρα φωνή), Ρομπερτ Ουιλιαμς (κιθάρα φωνή), σαν να λεμε με μια λέξη και πολλές νότες «POLL»!
Γύρω στα τέλη του 70 στην Αθήνα ενώθηκαν τα πιο πάνω άτομα και σχημάτισαν το συγκρότημα.
Ένα χρόνο αργότερα, με την προσθήκη στα φωνητικά της Νασιας Σανδη, και στα τύμπανα του Κώστα Παπαιωαννου μέλους μέχρι τότε των «Cinquetti», το συγκρότημα ξεκίνησε τις παραστάσεις του στο κλαμπ «Ελατήριο», δίνοντας και το «στίγμα» των μουσικών «επιρροών του που προέρχονταν από τους Crosby, Stills, Nash And Young, και από το κίνημα (γενικότερα) του Woodstock, και τα μηνύματα της αγάπης και της ειρήνης που έβγαιναν από τα Ποπ ακούσματα εκείνης της εποχής!
Η πρώτη τους δουλειά που θα καταγραφεί σε δίσκο 45 στροφών με τίτλο «Άνθρωπε Αγάπα»,αναδεικνύεται σε χρόνο ρεκόρ σε ύμνο για την νεολαία!
Παράλληλα, ακολουθεί και η εμφάνιση του εξαιρετικού ομότιτλου LP τους, που κυκλοφόρησε μέσα σε ένα ταγάρι, προκαλώντας έκπληξη, αλλά και ενθουσιασμό!
Μετά από δυο καταπληκτικές συναυλίες τους στον «Ορφέα» των Αθηνών, και στο Παλαι Ντε σπορ της Θεσσαλονίκης, το 72 το συγκρότημα θα πάρει μέρος στο Φεστιβάλ Τραγουδιού της συμπρωτεύουσας με το τραγούδι «Μολυβιές Φωτογραφίες», το οποίο αποτέλεσε και το επόμενο δισκάκι 45 στροφών του συγκροτήματος!
Το δεύτερο LP τους που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά, θεωρήθηκε συγκριτικά «κατώτερο» από το «εμπνευσμένο» ντεμπούτο τους, αλλά και αυτό «εμφανισιακα» πρωτοτύπησε, μιας και το άλμπουμ συνοδευόταν από ένα πολυσέλιδο «κόμικ».
Στα τέλη της ίδιας χρονιάς , και ενώ το συγκρότημα ακολουθούσε ανοδική πορεία, τα μέλη του θα ανακοινώσουν εντελώς ξαφνικά την διάλυση των POLL αφού είχαν αρχίσει να εκδηλώνονται προσωπικές τους επιθυμίες για «σόλο καριέρα».
Έτσι οι POLL διαλύθηκαν, αφήνοντας τον κόσμο τους με πολλά ερωτηματικά.
Μια δεκαετία μετά την διάλυση τους, θα ξανασμίξουν για μια συναυλία στον Λυκαβηττό, σε έναν χώρο πραγματικά «ασφυκτικά» γεμάτο από κόσμο.
Στιγμές «νοσταλγίας», και όλα τα παλιά τους τραγούδια να τραγουδιούνται από τους παρευρισκόμενους, μια ατμόσφαιρα καταπληκτική!
Ο κόσμος δεν είχε ξεχάσει, και αποδείχτηκε μάλιστα ότι τα κομμάτια τους είχαν μείνει «κλασικά» και άφθαρτα από το χρόνο.
Οι POLL θα ξανασμίξουν τον Σεπτέμβρη του 1991 και πάλι στον Λυκαβηττό, σε ακόμα μια Μεγαλειώδη συναυλία, η οποία θα ηχογραφηθεί ΚΑΙ αυτή, και θα κυκλοφορήσει σε αντίστοιχο άλμπουμ, ενώ την ίδια δεκαετία θα επανεκδοθούν και τα δυο πρώτα τους LP, αφού για χρόνια αποτελούσαν το αντικείμενο αναζήτησης των συλλεκτών μουσικής!
Παράθεση:
Originally posted by o_aiolos_kai_oi_askoi_tu
Είμαι καί εγώ από τούς λάτρεις εκείνων τών δεκαετιών.
Γαλουχήθηκα καί ανδρώθηκα μέ πολύ καί καλή rock μουσική.
Άκουγα καί ακούω τά πάντα μέ τό ίδιο πάθος.
Έχω ακόμη τίς συλλογές από βινίλιο διαφόρων συγκροτημάτων.
Γιά μία όμως είμαι πραγματικά υπερήφανος.
Γιά τήν συλλογή από δίσκους μέχρι καί τό 90 μέ σπάνια κομμάτια καί ηχογραφήσεις ...
τού ενός!!!!!! τού μοναδικού!!!!!!!!!
alice cooper
Υ.Γ
όσο γιά αυτούς πού μέ γνωρίζουν προσωπικά καί αναρωτηθούν....................
μά καλά????????? καί τά λουλούδια????????
χεεχεχεχχεχεε
αυτούς τούς παραπέμπω στό άρθρο τού deer purple.......πάμε μπουζούκια καί ζούμε rock καταστάσεις![]()
Για λίγες ημέρες και μέχρι την ολοκλήρωση αυτών των αλλαγών η δυνατότητα αποστολής νέων θεμάτων και απαντήσεων δεν είναι θα δυνατή.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση.
στα social media