Crash Test σε 4 διάσημες δίαιτες...

Από: Sxeseis_Woman | Διαβάστηκε 19671 φορές
Ορκίζεστε ότι... από Δευτέρα θα ξεκινήσετε δίαιτα, αλλά προβληματίζεστε ποια να διαλέξετε καθώς όλες υπόσχονται ότι θα σας κάνουν συλφίδα μέσα σε χρόνο ρεκόρ.Για να σας προστατέψουμε από τις διατροφικές παγίδες, συγκεντρώσαμε τις 4 πιο «διάσημες» δίαιτες παγκοσμίως ώστε να βρείτε αυτήν που πραγματικά σας ταιριάζει.

Δίαιτα Άτκινς

Δημιουργήθηκε στη δεκαετία του '70 από τον Dr Atkins και πρόσφατα έγινε ξανά της μόδας. Σύμφωνα με τη θεωρία του εφευρέτη της, οι υδατάνθρακες προκαλούν υπερπαραγωγή ινσουλίνης και συνακόλουθα πείνα, με αποτέλεσμα την κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας φαγητού και την αύξηση του σωματικού βάρους. Η δίαιτα αυτή υπόσχεται γρήγορη απώλεια των περιττών κιλών περιορίζοντας πολύ τους υδατάνθρακες και αυξάνοντας την πρόσληψη πρωτεϊνών και λίπους. Η Άτκινς λέγεται «κετογονική», γιατί όταν οι υδατάνθρακες (δηλαδή η γλυκόζη) απουσιάζουν από το καθημερινό μενού, ο οργανισμός διασπά άλλα συστατικά για να προμηθεύσει τα κύτταρα με τα απαιτούμενα «καύσιμα», με αποτέλεσμα να παράγονται κετόνες (μια κατηγορία χημικών ενώσεων) που οδηγούν στη μείωση της όρεξης.

Υπέρ: Στα πλεονεκτήματά της περιλαμβάνονται η γρήγορη απώλεια κιλών και το γεγονός πως δεν πεινάμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος, καθώς οι πρωτεϊνικές τροφές που έχουν και υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος είναι ιδιαίτερα χορταστικές.

Κατά: Η εφαρμογή της συγκεκριμένης δίαιτας για μεγάλο χρονικό διάστημα εγκυμονεί κινδύνους για την υγεία καθώς διαταράσσει την οξεοβασική ισορροπία του οργανισμού, με αποτέλεσμα να γίνεται πιο όξινη η τιμή του pH του αίματος. Επίσης, επειδή η δίαιτα Άτκινς στηρίζεται στην υψηλή πρόσληψη λίπους (καθώς περιλαμβάνει συχνά στα γεύματα αβγά, τηγανητές πατάτες και μπριζόλες) αυξάνεται ο κίνδυνος ανάπτυξης καρδιοπάθειας. Επιπλέον, η δίαιτα Άτκινς μπορεί να επιβαρύνει και τη νεφρική λειτουργία αλλά και να προκαλέσει παροδική τριχόπτωση λόγω της έλλειψης βασικών βιταμινών, αφού αποκλείει τα φρούτα, τα περισσότερα λαχανικά και τα ακατέργαστα δημητριακά.

Δίαιτα της ζώνης

Η δίαιτα zone στηρίζεται στις ίδιες αρχές με την Άτκινς και έχει γίνει διάσημη από τους αστέρες του Χόλιγουντ που την έχουν κατά καιρούς υιοθετήσει για να χάσουν γρήγορα βάρος. Συνδυάζει χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων με πιο σωστές ποσότητες πρωτεΐνης και λίπους, και το καθημερινό μενού περιλαμβάνει περισσότερα φρούτα και λαχανικά από ό,τι στη δίαιτα Άτκινς. Στη δίαιτα της ζώνης η σύσταση του καθημερινού μενού αποτελείται κατά 40% από πρωτείνες, κατά 30% από λίπη και κατά 30% από υδατάνθρακες (κατά προτίμηση σύνθετους), ενώ απουσιάζουν τελείως τα αμιγώς αμυλούχα τρόφιμα όπως είναι το ψωμί και τα ζυμαρικά.

Υπέρ: Η δίαιτα της ζώνης είναι πιο εύκολη και λιγότερο μονότονη στην εφαρμογή της από την Άτκινς και, επιπλέον, δεν στερεί τόσο τις βιταμίνες από τον οργανισμό. Η απώλεια του Βάρους επιτυγχάνεται μέσω της διέγερσης του μεταβολισμού (αφού η λήψη πρωτεϊνών εντείνει τις καύσεις) και του περιορισμού των θερμίδων. Γι' αυτό άλλωστε μπορεί να εφαρμοστεί και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Κατά: Είναι δύσκολο να αποκλείσουμε τους περισσότερους υδατάνθρακες από το καθημερινό μενού. Επίσης, όταν σταματήσουμε το πρόγραμμα και αρχίσουμε να τρώμε ξανά φυσιολογικά, κατά κανόνα τα χαμένα κιλά επιστρέφουν.

Δίαιτα Scardale

Πρόκειται για μια ακόμα δίαιτα που στηρίζεται στην υψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών και είναι ιδιαίτερα φτωχή σε υδατάνθρακες και λίπος. Προσφέρει λίγες θερμίδες (από 750-1.000) την ημέρα και στερεί τον οργανισμό από φυτικές ίνες, βιταμίνες και κάποια μέταλλα. Βασικός της στόχος είναι να αυξηθούν οι καύσεις μέσω της θερμογένεσης (με αμφίβολα αποτελέσματα).

Υπέρ: Υπόσχεται γρήγορη απώλεια κιλών, που μπορεί να επιτευχθεί λόγω της χαμηλής θερμιδικής πρόσληψης, αλλά τα χαμένα κιλά αντιστοιχούν περισσότερο σε υγρά παρά σε λίπος.

Κατά: Επειδή ανήκει στις κετογονικές-στερητικές δίαιτες, στερεί από τον οργανισμό απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, παρουσιάζει κίνδυνο αφυδάτωσης και γι' αυτό πρέπει να καταναλώνουμε άφθονα υγρά κατά τη διάρκεια της. Η εφαρμογή της δεν συνιστάται για περισσότερες από 15 ημέρες.

Δίαιτα της Σούπας

Πρόκειται για την τελευταία... άφιξη στο χώρο της δίαιτας και έχει σχεδιαστεί από την ελληνικής καταγωγής διατροφολόγο Linda Lazarides. To μενού περιλαμβάνει αποκλειστικά ζεστές σούπες εμπλουτισμένες με όσπρια, σπόρους, ξηρούς καρπούς, γάλα ή κρέμα γάλακτος και τυριά. Σύμφωνα με τη διατροφολόγο, μας βοηθάει να χάσουμε μέχρι και 4,5 κιλά την πρώτη εβδομάδα, εκ των οποίων το 1 αντιστοιχεί σε απώλεια λίπους και τα υπόλοιπα 3,5 σε υγρά. Έτσι, μαζί με τη μείωση του σωματικού βάρους περιορίζεται και το πρήξιμο στην κοιλιακή χώρα και η σιλουέτα μικραίνει 1 νούμερο σε 10-15 ημέρες.

Υπέρ: Οι σούπες που καταναλώνονται ζεστές είναι πιο χορταστικές από τις κρύες σαλάτες. Επιπλέον, εμποδίζουν τις κρίσεις λαιμαργίας και επιταχύνουν τις καύσεις, όπως συμβαίνει με όλα τα ζεστά/μαγειρεμένα τρόφιμα. Επίσης, λόγω του νερού που περιέχουν, ενυδατώνουν επαρκώς τον οργανισμό και μας προστατεύουν από την αφυδάτωση. Οι σούπες αυτές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που προστατεύουν από τη δυσκοιλιότητα και μειώνουν τη χοληστερόλη του αίματος, καθώς περιέχουν σε αφθονία φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και σπόρους. Τα πιο δημοφιλή πιάτα περιλαμβάνουν σούπα με μήλο, αμύγδαλα, κάρδαμο και γιαούρτι, σούπα με ξερά φρούτα και πέκαν, σούπα κρέμα με κουνουπίδι και σούπα με μεξικάνικα φασόλια, λάιμ και τόφου.

Κατά: Η δίαιτα της σούπας επιβάλλει να αφιερώσουμε χρόνο στη μαγειρική και γι' αυτό δύσκολα ακολουθείται από πολυάσχολες γυναίκες και νέες μητέρες. Επιπλέον, δεν περιλαμβάνει καθόλου στερεά τροφή για τις πρώτες 7 ημέρες.
Aπόσπασμα από το περιοδικό "Παδί και νέοι γονείς" τεύχος 96

Αξιολόγηση

Το άρθρο έχει αξιολογηθεί με 4.3 / 5 σε 20 ψήφους

Κάντε τη δική σας αξιολογηση για το άρθρο:

Επιστροφή

Τα σχόλια σας

στις 6/2/2007
1
Καλό αλλά λίγο...

Σίγουρα η δίαιτα είναι κάτι προσωπικό, που ο καθένας μας το ανακαλύπτει μέσα από την ενημέρωση αλλά και την προσωπική του εμπειρία... Καλό είναι όμως, να μην έχουμε ως μοναδικό στόχο το χάσιμο κιλών και μάλιστα γρήγορα, αλλά την προσαρμογή μας σε ένα σταθερό , υγιεινό τρόπο διατροφής, που θα έχει πιο μακροχρόνια αποτελέσματα, τόσο στη φόρμα μας όσο και στην υγεία μας...

στις 7/2/2007
2
Πληροφοριες για τις σουπεσ

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΔΙΑΙΤΕΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΗΝ ΔΙΑΙΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΟΥΠΕΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΙ ΣΟΥΠΕΣ ΔΗΛΑΔΗ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

marbour
στις 20/2/2007
3

κι εγώ θα ήθελα να ενημερωθώ για την δίαιτα της σούπας.

Katerina_76
στις 28/2/2007
4

Που μπορώ να βρω την δίαιτα με τις σούπες?

Katazhtoumenos
στις 21/3/2007
5

ti mathainei o anthrwpos.....

Katazhtoumenos
στις 21/3/2007
6

ti mathainei o anthrwpos.....

vargiri
στις 19/4/2007
7

dafni_123
στις 12/9/2007
8
Δίαιτα με σούπα. ΘεΪκη!

http://students.ceid.upatras.gr/~khan/soup.html
Κορίτσια, την έκανα τον προηγούμενο χειμώνα, στην αρχή νόμιζα ότι το μόνο που είχα χάσει ήταν υγρά, αλλά τελικά το μόνο που χανόταν ήταν λίπος!!!

AGELIKI9
στις 9/10/2007
9
Προς δαφνι_123

Εχω την εξης απορια για αυτη την θεικη σουπα!Για πρωινο τι θα τρωω???σουπα????θα παθω...αντε κατα την διαρκεια της υπολοιπης ημερας αλλα το πρωι???δεν μπορω να μη φαω το πρωι εχω συνηθησει στο πρωινο οτι ωρα και να ξυπνησω!

esterlita
στις 18/11/2007
10
διαιτα σουπας

ιδανικη ,ευκολη στην εκτελεση και εφαρμογη.

niki_wtl
στις 5/2/2008
11

Χαιρομαι που γραφετε τα αρνητικα της καθε διαιτας, απλα θα προτιμουσα να ηταν πολυ περισσοτερα σε σχεση με την περιγραφη της διαιτας και τα θετικα της. Γιατι πιστευω οτι δεν εχει καμια ουσια και χρησιμοτητα εκτος αν μιλαμε για υπερβαρα ατομα, στα οποια κρινεται απαραιτητη η εφαρμογη της για λογους υγιειας. Και παλι ομως ειναι αρκετα στερητικες και αποκλειουν τροφες, αρα θεωρουνται επικινδυνες για τον ανθρωπινο οργανισμο.
Ειναι καλυτερα να κανετε ενα αφιερωμα για την υγιεινη και πληρης διατροφη παρα για διαιτες.

sofia_23
στις 29/1/2009
12

ΒΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΕΓΩ ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΗ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΝΕΡΓΙΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΙ ΣΟΥΠΑ..ΑΣΥΓΚΑΤΗΤΗ!!!!

Elenidwro
στις 18/3/2013
13

Εγω παντως κατα καιρους κανω τη διαιτα ατκινς
Σιγουρα καμια διαιτα δεν ειναι τελεια αλλα με την ατκινς ξεχνας τις θερμιδες
Το πρωι τρωω τα αυγουλακια μου τυρι κια ζαμπον
Μεσημερι κρεας ή ψαρι
Και βραδυ μια ωραια λιπαρη σαλατα του σεφ και κρεας ή ψαρι
Και ολα αυτα σε σχετικα απεριοριστες ποσοτητες

Κάντε το δικό σας σχόλιο

Test

Κατηγορίες

Διαβάστε ακόμα

Συζητήθηκαν

Δημοφιλή