Ένταση στο γραφείο;

Από: Μυρτώ | Διαβάστηκε 5439 φορές
Σε αρκετές περιπτώσεις ο χώρος εργασίας μας μπορεί να καταντήσει κόλαση λόγω του άσχημου κλίματος που δημιουργείται με ένα ή και περισσότερους συναδέλφους. Πως μπορούμε να επιλύσουμε μια τέτοια διαμάχη προς όφελος μας;

Ας πάρουμε την περίπτωση που έχει δημιουργηθεί μια παρεξήγηση με κάποιον συνάδελφο και επικρατεί ψυχρό ή επιθετικό κλίμα. Σε πρώτο στάδιο θα πρέπει να αποφασίσουμε κατά πόσο θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τον συνάδελφο ευθέως και να συζητήσουμε το τι συνέβηκε. Είναι καλύτερο να αντιμετωπίσουμε ευθέως το άτομο αυτό παρά να αναλωνόμαστε σε κουτσομπολιά περί του τι συνέβηκε σε διαδρόμους και σε γραφεία. Το μοναδικό αρμόδιο άτομο για να ακούσει τα σχόλια μας είναι το άμεσα εμπλεκόμενο άτομο και όχι όλοι οι άλλοι συνάδελφοι που πιθανό να διαστρεβλώσουν πράγματα και καταστάσεις που θα χειροτερέψουν την κατάσταση.

Ζητήστε από τον συνάδελφο να συναντηθείτε σε κάποια συγκεκριμένη ώρα που θα είναι βολική και για τους δυο σας και μιλήστε του ήρεμα ,ψύχραιμα και κυρίως ευγενικά. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να βρείτε μια λύση. Οι καυγάδες και η απότομη στάση μεγαλώνουν τα χάσματα, δεν τα γεφυρώνουν. Σε περίπτωση που ο συνάδελφος σας είναι μια ξεκάθαρη περίπτωση προβληματικής προσωπικότητας που δημιουργεί προβλήματα παντού , προσπαθήστε να κατανοήσετε τι είναι αυτό που το προκαλεί αυτή την συμπεριφορά και προσαρμόστε τη δική σας στάση ανάλογα.

Επικεντρωθείτε στο τι συνέβηκε - στα γεγονότα -και αποφύγετε τα κουτσομπολιά που πιθανόν να περιέπεσαν στην αντίληψη σας. Μην επιτεθείτε και μην προσπαθήσετε να ειρωνευτείτε τον συνομιλητή σας. Γενικώς αποφύγετε την επιθετική γλώσσα σώματος, δηλαδή : έντονες χειρονομίες , αυστηρός ή εκνευρισμένος τόνος στη φωνή σας ή θυμωμένες εκφράσεις στο πρόσωπο σας. Τέτοιες χειρονομίες που πιθανό να φοβίσουν τον συνάδελφο , θα τον φέρουν σε θέση άμυνας και είναι πολύ πιθανό να ανταποκριθεί με τον ίδιο ή με χειρότερο τρόπο. Μπορείτε να είσαστε τυπικοί χωρίς να είσαστε επιθετικοί ή εκνευρισμένη. Η ψυχρότητα πολλές φορές είναι πολύ πιο αποτελεσματική στην επίλυση κρίσεων από ότι η θυμός.

Ακούστε ενεργά τον συνάδελφο σας! Τι εννοώ με αυτό; Ακούμε ενεργά όταν αφομοιώνουμε αυτά που μας λεει ο άλλος χωρίς να τον διακόπτουμε και χωρίς να σκεφτόμαστε τι θέλουμε να του πούμε εμείς την ώρα που αυτός μιλάει. Πρώτα κατανοούμε την δική του θέση και μετά εκφράζουμε την δική μας. Αυτός είναι ο ορισμός του διαλόγου, πράγμα που δυστυχώς πολλοί από εμάς έχουμε βγάλει από την επαγγελματική μας ζωή και από τη ζωή μας γενικότερα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταλάβει και τη δική του θέση και εάν κάτι δεν σας είναι ξεκάθαρο μπορείτε να ζητήσετε διευκρινήσεις προς αποφυγή της οποιασδήποτε επιπλέον παρεξήγησης.

Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνήσετε στις απόψεις σας! Είναι απόλυτα φυσιολογικό και απόλυτα κατανοητό οι απόψεις των ανθρώπων να διαφέρουν. Πολλές φορές όμως ο τρόπος με τον οποίο εκφράζουμε τις απόψεις μας δεν αφήνει περιθώρια στους άλλους να τις αποδεχτούν. Εκφράζοντας την άποψη μας επιθετικά ή απόλυτα , το μόνο που εισπράττουμε είναι η απόρριψη. Κανένας δεν είναι αναγκασμένος να αποδεχτεί την άποψη μας και σαφώς δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να τον αναγκάσουμε να την αποδεχτεί. Την εκθέτουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και εάν πείσουμε κάποιους ανθρώπους για αυτήν , έχει καλώς. Διαφορετικά η άποψη των άλλων θα πρέπει να είναι επίσης σεβαστή και από εμάς.

Εάν δείτε ότι δεν υπάρχει διάθεση για εξεύρεση μιας λύσης τουλάχιστον ξέρετε ότι προσπαθήσατε. Το επόμενο βήμα, εάν το πρόβλημα εξακολουθήσει να υφίσταται και να επηρεάζει την διάθεση σας και την απόδοση σας, είναι να το αναφέρετε στον άμεσα προϊστάμενο σας ο οποίος θα αναλάβει και την ευθύνη της επίλυσης του.

Οι εντάσεις και οι διαφωνίες είναι πολύ συνηθισμένες σε ένα ανταγωνιστικό εργασιακό περιβάλλον. Η αντιμετώπιση τους με το σωστό τρόπο ενδυναμώνει τη θέση μας και βελτιώνει την εικόνα μας προς προϊστάμενους και υφισταμένους. Είναι σοφό να μην αφήνουμε ανοιχτές διενέξεις στον εργασιακό μας χώρο, γιατί σε αρκετές περιπτώσεις οι διαστάσεις που παίρνουν είναι δυσανάλογες της αιτίας που τις προκάλεσε και πιθανό να λειτουργήσουν εναντίον μας.


Αξιολόγηση

Το άρθρο έχει αξιολογηθεί με 3.7 / 5 σε 6 ψήφους

Κάντε τη δική σας αξιολογηση για το άρθρο:

Επιστροφή

Τα σχόλια σας

gatoulina
στις 24/4/2005
1

Κατι τετοιο συνεβηκε παλαιοτερα και με μενα, με το προισταμενο μου, που ηταν και υποδιευθυντης ουσιαστικα, και επειδη ήταν μισογύνης λατρης του ιδιου με αυτον φυλλου, ειχε τεραστιο προβλημα με εμενα. Εκανα τα παντα για να βελτιωσω τα πραγματα, που γενικα ειμαι πολυ καπατσα θα έλεγα, αλλα κανένα αποτέλεσμα. Η κατάσταση ειχε γινει τοσο αφόρητη που επέλεξα να αλλάξω δουλειά, οχι επειδη ημουνα αδύναμος χαρακτήρας, αλλα επειδη επαιρνα τοση αρνητική ενεργεια, και με χαλαγε τοσο πολυ η φάση, που εκανα μια επιλογή, αντιμετωπιζοντας και τις συνέπειες. Κοινος εψαχνα για δουλεια. Ποτέ δε μετάνιωσα για τη επιλογή μου...

rc-31
στις 28/4/2005
2
Δεν ειναι κακο να ρισκαρεις...

Μεχρι σημερα στον εργασιακο μου τομεα, εχω ρισκαρει αρκετα , ειτε γιατι δεν μου αρεσε το εργασιακο κλιμα ,ειτε γιατι οι αποδοχες δεν ηταν ικανοποιητικες . Αλλα αν δεν ειχα παρει αυτα τα ρισκα σημερα θα ειμουν αλλος ενα υπαλληλος που αμοιβεται λιγα και δεν του αρεσει το κλιμα .

athana_9
στις 15/5/2007
3
Ολα καλα ... Αλλα

τι συμβαίνει στην περίπτωση που η δαφωνία, η παρεξήγηση, κ.τ.λ. έχει ξεκινήσει σκόπιμα από τον "καλό" συνάδελφο και προιστάμενο με αρχικό σκοπό το σπάσιμο νεύρων και τελικό την παραίτηση σου;Εκεί ο πολιτισμένος διάλογος πέρνει την θέση του διάλογου του παραλόγου. Κ όπως έλεγε και κάποιος.... 'Παράλογο....!'

Κάντε το δικό σας σχόλιο

Test

Κατηγορίες

Διαβάστε ακόμα

Συζητήθηκαν

Δημοφιλή